Sådan får du medierne til at elske dine pressemeddelelser

Lær hvordan journalister tænker og arbejder

Kurset lærer dig

Hvornår noget er en nyhed

Journalister har særlige måder at vurdere om noget er en nyhed eller ej. Du kommer en tur ind i hovedet på dem.

At vælge de rigtige målgrupper

Din pressemeddelelse bliver valgt fra på redaktionerne, hvis du ikke har gjort dig tydelige overvejelser om målgruppe.

at skrive på den rigtige måde

Det er ikke et skrivekursus. Men du kan skrive efter en model, der gør dit budskab skarpt og journalisterne glade.

Vil du have mere medieomtale?

Skal din virksomhed have mere medieomtale?

Lær hvordan du får sucess med dine pressemeddelelser, hvornår og hvad du bør udsende og hvordan det skal skrives. 

Få en gratis skabelon og tips

Tilmeld dig her og få en gratis skabelon til pressemeddelelser . Derudover får du også af og til tips til til det, der interesserer journalisterne lige nu. 

FAQ

Kort fortalt bliver du klogere på, hvordan nyhedsjournalister og redaktører tænker - altså hvilke overvejelser de gør sig, når de overvejer om de skal gå videre med din pressemeddelelse eller ej. Det er selvfølgelig ikke en garanti for omtale, men det stiller dig en del del bedre i konkurrencen mod alle de pressemeddelelser, der er skrevet og udsendt uden begreb om det.

Umiddelbart efter gennemført betaling, får du en mail med download-links til materialet.

Når du køber adgang til kurset, får du også adgang til en lukket Facebook-gruppe. Den består af andre, der har købt kurset og ikke mindst af journalister, der er vant til at modtage masser af pressemeddelelser. I gruppen kan du søge råd, vejledning og inspiration. 

Ja, du må gerne dele kurset og tilhørende materiale med medarbejdere i samme virksomhed (samme CVR-nummer), som der står på fakturaen. 

Tag kontakt her, så får du et uforpligtende tilbud fra manden bag kurset, journalist Kasper Skov Jensen. 

Udover at blive godt klædt på til at skrive fantastiske pressemeddelelser, får du med kurset adgang til håndplukkede rabatter, der hjælper dig i din virksomheds kommunikation.

 

Du kan f.eks. spare helt op til 50 % på advertorials (betalte artikler) hos nogle af de største medier i Danmark. Og 30% på advertorials hos et af verdens største tech-medier.

Du kan også helt slippe bekymringerne om dyre abonnementer til tjenester som Shutterstock og lignende. Spar 50% på fri download af millionvis af billeder og videoer. 

Kasper Skov Jensen

Om manden bag kurset

Kasper Skov Jensen

  • Uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i 2014.
  • Har arbejdet på nogle af landets største nyhedsredaktioner. 
  • Har modtaget titusindvis af pressemeddelelser – og fravalgt 95% af dem. 

"Jeg glæder mig til at hjælpe din virksomhed til mere medieomtale "

Sådan får du medierne til at elske dine pressemeddelelser

Lær hvordan journalister tænker og arbejder

Når du kender journalisternes måde at arbejde på, ved du hvad der skal til for at netop din pressemeddelelse vækker interesse.